First week - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Tanya Plas - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Tanya Plas - WaarBenJij.nu

First week

Blijf op de hoogte en volg Tanya

29 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Boulder

(Om het even simpel te houden voor mezelf, dit is een mailtje wat ik rond heb gestuurd)

Lieve vriendjes en familietjes,

Hoe is het met jullie? Alles goed? Gaat alles ok? Hoe is het? How are you? Ja alles goed? Mooi. Met mij ook. Dit maak ik elke dag héel vaak mee. Kennelijk is dit een beleefde manier van begroeten haha. Nadat iemand al drie keer gevraagd heeft 'how are you'? Neem ik 'm niet meer serieus totdat ze het 'echt' menen. Dan weet ik niet wat ik moet zeggen. Lekker heen en weer vragen hoe het gaat. Making good conversation .

Even een overall update van bijna m'n eerste week. Het voelt echt al veel langer eigenlijk, op een goede manier. Afgelopen weekend, toen ik aankwam, ben ik regelrecht naar de 'ranch' gebracht, een huisje op de berg. Heel erg mooi. Ze hebben daar twee meertjes, een zwem meertje en een zeil/vaar/speel in de modder meertje en, volgens mij, 200 acres grond (heel veel in ieder geval). We gaan er dit weekend weer heen, met een paar andere families. Ik verblijf verlopig bij de McKenna's, in 'the basement' op een uitklapbedbank (y). Ze hebben twee dochters, Xan(12) en Juliana (9). De jongste is echt een prinsesje. Ze doet alleen waar ze zin in heeft en eet alleen wat ze wil, en op haar bord mag niks elkaar aanraken. Heel schattig meisje verder en dat weet ze donders goed haha. Xan speelt een soort Afrikaans xylofoon, klinkt erg leuk. Ze heeft zaterdag een optreden, heel vet.
Maandag en dinsdag heb ik gewerkt voor Jacquie hier thuis in hun kantoor kamertje. Ik heb research gedaan voor haar bedrijfje waar we de business plan voor schrijven, heel leuk. Ze wil 'beaded animals' verkopen in dierentuinen. Ze heeft heel veel van die diertjes in d'r woonkamer staan. Over hun woonkamer gesproken. Ik heb nog nooit zo'n volle woonkamer gezien, echt geweldig. Zo veel leuke beeldjes en pruttel en spul. Ik heb hier al aardig wat uurtjes gespendeerd en steeds ontdek ik wat nieuws, echt geweldig. En toch zegt Jacquie dat ze orde nodig heeft, yeah right.
Goed, vandaag had ik m'n eerste werkdag op het kantoor van Bella Energy in Louisville. Was heel erg leerzaam, werd overspoeld met informatie. Er was zelfs een meeting waar ik bij mocht zijn over een nieuw project. Verder werken er alleen maar mannen, en een vrouw. Met haar ga ik veel samen werken. Danielle heet ze, echt een prachtige vrouw. Ze geeft yoga en is heel fit voor iemand van 37. Ze heeft me gelijk uitgenodigd om een weekendje in Denver te zijn bij haar, heel leuk!
Ik had de eeste dag mini stroop wafels meegenomen, een hele goeie zet haha.
Amerikanen zijn echt dól op stroopwafels. Maandag had ik een feestje van een meisje, Ashlee, die 21 werd. Ik had voor haar ook een pakje stroopwafels meegenomen. Wauw. Als een kind zo blij. Binnen twee seconden wist iedereen dat ik stroopwafels mee had genomen haha. Dus mam, pap, stroopwafels meenemen! En kaas, heel veel kaas. 'We dutch people sure know how to make our cheese'.
Dat feestje was erg leuk, leuk om te zien hoe studenten wonen hier in deze 'college city'. Ashlee en Eva had ik zaterdag ontmoet bij the ranch, ze kwamen op bezoek (om mij te zien haha). Heel gezellig. Leuke meisjes. Het was erg leuk, totdat iedereen de stad in ging om te feesten en ik naar huis moest omdat ik nog geen 21 ben . Nee geintje. Was leuk in de tijd dat ik er was, heel erg wennen om op een feestje te zijn waar je eigenlijk niemand kent. Wat kan leiden tot a little bit of awkwardness. Maar wat mijn vriendinnen ik wel eens zeggen; it's only awkward if you make it awkward. Maar het was wel awkward. Ik vroeg iedereen of ze een kamer wisten die vrij was, maar helaas. Ik moet het net nog even goed afstruinen voor m'n eigen (studenten) plekje.

Verder dacht iedereen hier in de buurt dat ik wel even kon babysitten, dus als ik wat wil bijverdienen kan ik bijna al m'n avonden vol krijgen geloof ik haha. Én de moeder van Jacquie heeft d'r voet gebroken, dus daar kan ik ook op passen. Bijvoorbeeld daar mijn research doen ofzo en haar af en toe de krant aangeven of d'r stoeltje verzetten oid. Maargoed, we shall see!
Verder begin ik als grote zus te worden beschouwd, heel erg leuk en grappig. Vooral kleine Juliana vind me steeds leuker, wat ik ook leuk vind. Als ik maar een spelletje met haar doe wat zij leuk vind, primaaa. Ze beginnen allebei random tegen me te brabbelen, cuuuute.
Oja en ze hebben twee huge dog's ; rhodesian ridgebacks. En een kat, bejing. En twee tuin slangen ...
En ik heb een Amerikaans nummer gekregen van Bella Energy, ze hadden nummers waar ze voor moesten betalen maar niet meer in gebruik waren en ze hadden nog een telefoon over, een Iphone (y). Moet alleen nog uitvogelen hoe die precies werkt haha.
Ze wonen hier aan de voet van de Rocky Mountains, echt súper mooi. Zorgt er wel voor dat er bijna elke dag een onweersstorm is. Maarja daartegenover staat dat ze geen muggen hebben.

Ik heb vast veel meer (random dingen) te vertellen maar ik vind deze email al lang genoeg haha. Now, tell me more about you!

Tot de volgende mail,

kusjes en knuffels xxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boulder

My life as a Bellazoid

In Boulder, Colorado

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2014

Outdated update

14 December 2013

Arizona and more

28 November 2013

What are you thankful for?

16 Oktober 2013

2 months down, 3 to go

10 Oktober 2013

Cakes and Castles
Tanya

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 4593

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 03 Juli 2014

"studying" in Spain

23 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

My life as a Bellazoid

Landen bezocht: