Arizona and more - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Tanya Plas - WaarBenJij.nu Arizona and more - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Tanya Plas - WaarBenJij.nu

Arizona and more

Blijf op de hoogte en volg Tanya

14 December 2013 | Verenigde Staten, Boulder

Het is al laat maar ik kan niet slapen want ik heb zin in morgen! Heb eigenlijk m'n slaap hard nodig maar heb zin om wat te schrijven en dat komt niet heel vaak voor haha. Ik ga morgen een hut trip doen samen met Leif (collega) en paar oud-bellazoids en wat andere vrienden. Na een 4 uur durende autorit naar the mountains begint de barre tocht. Zij gaan allemaal langlaufen en Leif en ik gaan wandelen (met sneeuwschoenen) wat tussen de 4 en 5 uur zal duren. Dan komen we aan bij een hutje, letterlijk in the middle of nowhere dus! Heel gaaf. Zal vast heel mooi zijn. Het enige waar ik een klein beetje ... nja ik kijk er niet tegenop maar 't is wel een minpuntje - letterlijk. Want het wordt niet warmer dan -1 't hele weekend daar. Maarja het is wel Colorado dus de zon schijnt wel! Roze sneewbroek, thermo ondergoed en warme winter jas aan en gaan!

Afgelopen week mocht ik onverwachts mee naar Arizona met Danielle. Ze had een heel programma wat voornamelijk gefocust was op mijnen, iets waar ik een report over geschreven heb. Ik wilde dus súper graag mee! Danielle was heel erg ziek die week dus Andrew en Jim vonden het meer dan prima dat ik mee ging, ook als mentale steun voor haar. Dus, als personal assistant stapte ik met haar in het vliegtuig zondag onderweg naar warmte en meer zon!

Maandag gingen we naar een SME conference in Tucson (the Society for Mining, Metallurgy, and Exploration). Er waren 501 mensen aanwezig dus redlelijk kleinschalig maar alsnog super interessant om bij te zijn! Alle lectures waren redelijk technisch dus kon het vaak moeilijk volgen. Danielle voelde zich nog niet op en top dus we deden ons best om te socializen. Na een super interessante dag volgepropt met allerlei nieuwe info gingen we drankjes doen met een man waar we al eerder een presentatie voor gedaan hebben. Heel aardige man die heel veel nuttige connecties heeft en hij wilde ons graag introduceren aan een aantal mensen. Dus vanzelfsprekend gingen we pink prickly pear cocktails drinken. (Ik ging weer heel noncha om met het feit dat ik eigenlijk niet mocht drinken, boefje dat ik ben). Weer hetzelfde verhaal - de link tussen Bella en koper mijnen. Ik zal 't héél kort en simpel proberen uit te leggen. Bella werkt sinds kort samen met een concentrated solar power(CSP) fabrikant- SkyFuel. Hun product is gemaakt een soort van aluminium folie met speciale spiegel laag waardoor als ze in een soort van parabool gericht worden, de buis die in het midden loopt tot wel 400 graden verwarmd kan worden. (volg je het nog?) Solar thermal noemen ze dit ook wel. Het komt er op neer, als je de vloeistof verhit wat nodig is voor de extractie van de koper erts je percentueel meer koper krijgt. Dat is bekend, dat staat vast, maar niemand doet het omdat het veel geld kost en de landen waar koper wordt gemijnd toch al erg warm is. Wij gaan dat dus wél proberen.
Na een gezellig diner met goede gesprekken en levensadvies gingen we strompelend naar huis op onze hakjes.

De volgende dag was the big day, we gingen naar de koper mijn! Eerst nog even twee uur rijden naar the Tech center in Safford voor een korte meeting over het voorstel van een pilot project. Daarna weer twee uur in de auto voor een korte rondleiding bij de Freeport McMoRan 'Morenci' mine. (voor meer info : http://www.fcx.com/operations/USA_Arizona_Morenci.htm )
Onbeschrijfelijk hoe groot het daar is! Echt wauw!!!! Ze creëren daar simpelweg nieuwe bergen die makkelijk net zo hoog zijn als de omliggende - hoger zelfs! Wat voelde ik me klein toen ik daar bovenop stond, phoeh. (mag helaas geen foto's plaatsen omdat we eigenlijk helemaal geen foto's mochten maken - privacy enzo)
Toen weer terug gereden naar Phoenix om Bill (oja die was ook met ons mee, die kwam na de conference maandag dus was er met het diner enzo. Hij werkt bij SkyFuel). Heel gezellig in de auto en wederom weer wat levenslessen rijker. Bijvoorbeeld; stop je creditcard (of pinpas whatever) in je sok zodat als je beroofd wordt je altijd wat bij je hebt en neem nooit waardevolle spullen mee zoals paspoort enzo(in het buitenland in ieder geval). Hij heeft 8 jaar in Barcelona gewoond en heeft me gelijk wat andere tips gegeven over my next stop, Granada. (y)
Woensdag hebben we gemeet met een man die ook een zonne-energie bedrijf heeft en die hulp nodig heeft met de stap maken naar commerciële zonne-energie. Wij gaan hem helpen omdat hij een hele brede (en voor ons dus nuttig) contacten/vrienden kring heeft.
Toen hebben Danielle en ik wat rond gereden in Phoenix, ergens geluncht met uitzicht op een openlucht schaatsbaan (en het was inmiddels zo'n 25 graden).

Verder heb ik een kerstkado gekregen van Jim/Bella, iets wat bij mijn Colorado experience hoort volgens hem : cowboy boots! whaaaaa (zal na dit weekend een foto uploaden) Dinsdag gaan we weer cowboy dansen. Heel lief hoe fantastisch Jim dat vind.
Ik ga morgen boerenkool maken! Voor het eerst als non-vegetarier haha. En ik neem pepernoten mee, going for the full dutch-experience!
Jacquie is weer twee weken op zaken reis, deze keer naar India voor een consultant opdracht.
EN ik heb misschien een super leuk tripje in de planning for new years eve. More info will come.

Nou dat waren mijn verhalen en avonturen zo ongeveer wel in het kort!

Slaap lekker (of ik bedoel fijne dag) en tot snel!!

  • 17 December 2013 - 10:34

    Janneke:

    Super gaaf allemaal! xx

  • 17 December 2013 - 14:01

    Manon:

    Wauw, super nice tan! Gauw dit weekend skypen om je verhalen aan te horen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boulder

My life as a Bellazoid

In Boulder, Colorado

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2014

Outdated update

14 December 2013

Arizona and more

28 November 2013

What are you thankful for?

16 Oktober 2013

2 months down, 3 to go

10 Oktober 2013

Cakes and Castles
Tanya

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 4586

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 03 Juli 2014

"studying" in Spain

23 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

My life as a Bellazoid

Landen bezocht: