What are you thankful for? - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Tanya Plas - WaarBenJij.nu What are you thankful for? - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Tanya Plas - WaarBenJij.nu

What are you thankful for?

Blijf op de hoogte en volg Tanya

28 November 2013 | Verenigde Staten, Boulder

Het is vandaag de vierde donderdag van November en dus Thanksgiving. Iedereen is vrij dus ik heb éindelijk wat tijd om een update te schrijven. Thanksgiving draait om het erkennen waar je ‘thankfull’ voor bent. Het wordt gevierd samen met familie en iedereen komt bij elkaar om héél veel eten. De volgende dag noemen ze Black Friday en dat is dat dag dat de uitverkoop begint dus alles waar ze de dag ervoor heel dankbaar voor waren gaan ze de dag erna vervangen door iets nieuws wat afgeprijsd is. Great American Culture! Er zijn serieus mensen die een week, een wéék, van te voren buiten een winkel kamperen om als eerste de winkel in te kunnen gaan. Crazy…

Als ze aan tafel zitten maken ze een rondje waar iedereen vertelt waar ze dankbaar voor zijn. Om vast te oefenen zal ik met jullie delen waar ik allemaal dankbaar voor ben in de afgelopen weken.

Aller eerst, en meest belangrijk, ben ik dankbaar voor het hebben van een fantastische familie, geweldige vrienden en lief vriendje waar ik veel van hou, waar ik altijd op kan vertrouwen en die er altijd voor me zijn.

Ook ben ik dankbaar voor de gastvrijheid van de McKenna’s dat ik bij hun mag blijven en deel van hun familie mag zijn.

Voor de geweldige tijd die ik heb op stage, voor de leuke collega’s en steun en feedback die ik krijg van mijn supervisor. Voor dat ze leuke dingen samen doen, zoals karten (met wagentjes die 80 km per uur gaan), naar the Nature and Science museum gaan (waar een expositie van The Mythbusters was) en naar een live cowboy bandje gaan.

Voor dat mijn baas goed gek is en voor het optreden van ‘Bonnie & The Clydes’ cowboy laarzen voor me heeft geregeld en de hele avond cowboy style met ons gedanst heeft.

Ik ben dankbaar voor alles wat ik hier mee maak en in het bijzonder dat ik Halloween heb mogen meemaken! Ik ben héél erg dankbaar voor het lenen van Danielle’s Halloween outfit. Dat was echt zó fantastisch, heb nog nooit zo veel aandacht gehad van zoveel mensen in een weekend. Aan Halloween denk juist aan dat je verkleed gaat als een vreselijke griezel, maar zij had juist het tegenovergestelde voor me. Ik was echt het meest schattige wat je ooit kon bedenken; Cotton Candy Girl. Zo roze en zó suikerzoet dat er tientallen mensen naar me toe zijn gekomen om te vertellen hoe geweldig dat ze me wel niet vonden. Als ik door de menigte heen liep, wilde iedereen een hapje van mijn haar – een enorme roze afro.

Ik ben enorm dankbaar voor mijn tijd bij New Era en ben heel blij voor ze dat ze hebben gewonnen! Door middel van ‘ouderwets’ met honderden vrijwilligers face to face mensen overhalen om ‘nee’ te stemmen op maatregel 310 in plaats van honderd duizenden dollars inzetten om hetzelfde resultaat te krijgen. Zij noemden het ook wel de David vs. Goliath strijd en David heeft weer gewonnen.

Op Halloween zelf ben ik met New Era, als vrijwilliger, verkleed langs de deuren te gaan om mensen over te halen; “Trick or Vote’en”. Daarna was er een gratis concert, waar ik dus de ego boost van m’n leven kreeg en zelfs een knuffel van de lead zanger kreeg omdat hij me zo schattig vond.

Ik ben dankbaar voor alle nieuwe vrienden die ik hier maak en de dingen die ik met ze meemaak. Dat ik met ze naar feestjes ga, zoals een surprise party en meer Halloween parties.
Voor dat ik de dag na Halloween een pumpkin heb gemaakt met mijn ‘zusjes’ . (zie foto van Mr. PK-pumpkin killer- and little tommy)

Voor dat ik altijd welkom ben bij Danielle in Denver en er dus al een paar keer heb gelogeerd wat super gezellig was! Ze is yoga instructrice en heeft me een keertje meegenomen naar de studio waar ze les geeft, en uiteraard meegedaan aan een van haar lessen wat best pittig was!

Voor dat ik zo dichtbij de flatirons woon en dat ik al een paar keer er heerlijk heb kunnen hiken met leuk gezelschap en prachtige zonsondergang heb mogen meemaken. Echt prachtig dat uitzicht!

Ik ben ook erg dankbaar dat een skunk de hond buiten bij mijn keldertje heeft ondergespoten waardoor mijn kamertje drie dagen naar heerlijke rotte eieren stonk. Thanks skunk!!

En voor dat ik eindelijk mijn Colorado drivers licence heb gehaald! Voor dat mijn examinator zenuwachtiger was dan ik tijdens het afrijden (Hij is de manager van het bedrijf en is in training om examinator te zijn en dit was zijn eerste keer haha).

Dit lijkt me wel genoeg oefening voor vanavond! Haha Juliana zou zeggen ‘I’m thankfull for all this food and my family and for the invention of donut holes’. Waar zijn jullie allemaal dankbaar voor?

Verder is Jacquie vorig weekend terug gekomen van twee weken in Zuid Afrika om haar bedrijfje op te starten. Toen ze weg was, maakte ik elke ochtend ontbijt en pakte ik de lunchboxes van de meisjes. Andrew was wel een beetje gestresst zo zonder haar but we survived haha.
Ze is nu druk bezig met het maken van labeltjes voor aan de dieren en een website. Ze wil ze komende week gaan verkopen aan de dierentuin en een speelgoedwinkel beide in Denver. Het ziet er naar uit dat alles zo goed als soepel verloopt en we zullen binnenkort zien of het een groot succes is maar het kan bijna niet dat het niet zo is.

Goed lieve mensen, ik ga nu even lekker hardlopen want het is heerlijk buiten (even preventief te werk gaan voor al het eten wat ik straks ga eten haha!).

Lieve groetjes en tot snel!

Ps. voor foto's moet je maar even op mijn Facebook kijken! :)

  • 01 December 2013 - 23:00

    Sanne:

    Leuk om te lezen Tan!

  • 01 December 2013 - 23:24

    Romy:


  • 01 December 2013 - 23:29

    Romy:

    Ik ben dankbaar voor het hebben van een vriendin zoals jij!
    Trots op je!
    Stiekem ook dankbaar voor het feit dat je 23 januari al thuis bent en je mee gaat naar Soenda xxxx

  • 02 December 2013 - 15:34

    Manon:

    Goed om te lezen tan!
    iloveyou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boulder

My life as a Bellazoid

In Boulder, Colorado

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2014

Outdated update

14 December 2013

Arizona and more

28 November 2013

What are you thankful for?

16 Oktober 2013

2 months down, 3 to go

10 Oktober 2013

Cakes and Castles
Tanya

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 4569

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 03 Juli 2014

"studying" in Spain

23 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

My life as a Bellazoid

Landen bezocht: